Uit cijfers van het NBTC is gebleken dat het aantal Duitsers dat een bezoek bracht aan Nederland in 2016 landelijk met 8% is gestegen tot ruim 4,6 miljoen. Hiermee staat Duitsland op de eerste plaats als het gaat om inkomend toerisme in Nederland. Ook in het oosten van Nederland is deze stijging de laatste jaren niet onopgemerkt gebleven. Zo is in Gelderland het aantal Duitse bezoekers in 2015 met 23% toegenomen ten opzichte van 2014.

Toegankelijkheid Gelderse ondernemingen voor Duitse gast
Om de Duitse gasten in de toekomst zo goed mogelijk te kunnen ontvangen in Gelderland hebben Toerisme Gelderland en Euregio onder de naam ‘Das Andere Holland’ een subsidieregeling getroffen. Met deze regeling kunnen toeristische bedrijven in Gelderland tot een bedrag van €1.000,- incl. BTW investeren in de toegankelijkheid van hun bedrijf voor Duitse bezoekers, waarbij de helft wordt gesubsidieerd door Das Andere Holland. De regeling maakt het voor toeristische bedrijven onder andere mogelijk om websites, flyers en menukaarten te laten vertalen. Daarnaast is het bijvoorbeeld ook mogelijk om personeel een cursus Duits te laten volgen.

Voorwaarden
Er zijn enkele voorwaarden verbonden aan de subsidiering vanuit Das Andere Holland. De voorwaarden zijn de volgende:

Deelname Das Andere Holland

Partners van RBT KAN en VisitVeluwe kunnen tegen een betaling van €150,- deelnemen aan Das Andere Holland, waar de subsidieregeling een onderdeel van is. Naast de subsidiemogelijkheid voor het toegankelijker maken van uw bedrijf voor de Duitse gast, krijgt u bij deelname aan Das Andere Holland ook een profielpagina op de website van Das Andere Holland.

Bij printuitingen

  • Bij gedrukte publicaties waarvan totale bedrukte oppervlakte kleiner is dan 5.000 cm2 dient uniforme INTERREG-logo op de achterzijde geplaatst te worden.
  • Bij gedrukte publicaties waarvan totale bedrukte oppervlakte groter is dan 5.000 cm2 dient naast het uniforme INTERREG-logo ook de logo’s van de 5 co-financiers geplaatst te worden. Dit kan op de achterzijde of in de colofon.

Bij persberichten

  • Bij persberichten en redactionele stukken is een verwijzing naar de subsidie in de tekst voldoende.

Bij digitale media

  • Bij digitale media (website, video e.d.) dient het INTERREG-logo in het colofon of elders op een zichtbare plaats op de website te staan.

Vragen of interesse?
Neem voor meer informatie over deelname aan Das Andere Holland of de subsidieregeling contact op met uw regio coördinator.

Regio coördinatoren Veluwe
Noord-Veluwe
Christel van der Stouw
c.vanderstouw@visitveluwe.nl

Zuid-Veluwe
Rémon Ridder
r.ridder@visitveluwe.nl

Meer over Mascha Simons

Ik krijg energie van samenwerken met bevlogen mensen en gezamenlijk iets moois opbouwen. Ik houd van doelen stellen, pragmatisch werken, mooie dingen creëren en daarbij onderscheidend zijn. Hard werken en successen vieren, daar sta en ga ik voor!

Deel dit artikel

Resultaten campagne ‘Ontdek het Gelderse goud… Kom wandelen in de Gelderse streken!’

28 november 2017

De Gelderse streken hebben dit najaar met de campagne 'Ontdek het Gelderse goud... Kom wandelen in de Gelderse streken!' laten zien dat men voor de mooiste wandelroutes in Rivierenland, Achterhoek, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen en op de Veluwe moet zijn. Deze campagne had tot doel potentiële bezoekers te inspireren de Gelderse streken al wandelend te ontdekken. Onderstaand een overzicht van de opzet en resultaten van deze crossmediale campagne.

artikel lezen

Veluwse gemeenten ondertekenen vierjarig samenwerkingscontract

23 november 2017

Op 23 november hebben bestuurders van 14 Veluwse gemeenten in Van der Valk hotel Harderwijk de handtekening gezet onder de overeenkomst voor voortzetting van de toeristische marketingactiviteiten voor de Veluwe door VisitVeluwe.

artikel lezen