De decembermaand leent zich bij uitstek om een dierbare je waardering te geven. Dinsdag 6 december is gestart met de campagne ‘Gelderse streken, die geef je cadeau!’. Tot de eerste week van januari is het mogelijk een dierbare te verrassen met een bijzonder kado uit de Gelderse streken.

Via de website diegeefjekado.nl kan iemand GRATIS zijn of haar moeder, tante, broer, zus, collega etc. een unieke beleving in de Gelderse streken kado doen. De partners van Gelderse streken hebben hiervoor duizenden prijzen ter beschikking gesteld zoals complete weekendjes weg, entreekaarten, kortingsbonnen, wijnpakketten, routes en meer.

De actie loopt t/m 8 januari en zal via diverse kanalen aangekondigd worden:

  • Radiocampagne 7 regionale zenders (Gelderland, Brabant, Limburg, NH, Rijnmond, West, Utrecht, Oost)
  • Bannering op geldersestreken.nl en websites van Regionale Bureaus voor Toerisme
  • Integratie kanalen bloggers die reeds Gelderse streken bezocht hebben
  • Busreclame (Gelderse streken; die geef je kado – bus) in Amsterdam
  • Social media Gelderse streken – uitlichten algemene actie, uitlichten bijzondere prijzen, winnaars etc.
  • Social advertising – hierbij zetten we ook de (bijzondere) prijzen van partners in de spotlight
  • Online bannering (diverse platformen nieuws- en weersites)
  • Pers & PR – persberichten en actieve persbenadering rondom actie en prijzen.
  • Retargetting op basis van bezoek (verleden en huidig) op geldersestreken.nl

Hoe werkt het?
Op diegeefjekado.nl kiest men een kadopakket dat hij vindt passen bij degene die hij een kado wil geven. Ieder kadopakket heeft een eigen thema: ‘eropuit met de kinderen’, ‘lekker eten en ontspannen’, ‘cultuur snuiven’ of ‘actief in de natuur’ met daarin honderden kado’s. Iedereen kan op de website één keer een kado geven aan een ander. Deelname is gratis. De gever weet tevoren niet exact wélk kado hij binnen het gekozen pakket geeft – dat ziet de ontvanger op het moment dat hij het digitale kado opent. Het systeem regelt dit automatisch en aselect, de ontvanger heeft altijd prijs. De ontvanger wordt op zijn beurt uitgenodigd om daarna ook weer een kado aan een ander te geven. Want ook hij weet vast wel iemand die hij in het zonnetje wil zetten. Zo kan iedereen genieten van de verrassingen van de Gelderse streken.

Gelderse streken
‘De Gelderse streken, die geef je kado’ maakt deel uit van een toeristische promotiecampagne van de Regionale Bureaus voor Toerisme in Gelderland. De campagne is opgezet en wordt uitgevoerd met ondersteuning van de Provincie Gelderland en het toeristisch bedrijfsleven in de vier Gelderse streken Achterhoek, Veluwe, Rivierenland en Regio Arnhem Nijmegen.

Meer over Bastiaan Overeem

Als Programma Manager werk ik graag samen met partners die vooruit willen met de Veluwe. Mijn keuzes kenmerken zich door niet de gebaande paden te bewandelen. Ik hou van uitdaging, ondernemerschap en creativiteit. Ik krijg energie van niets iets maken, samen doelen realiseren en samen successen vieren.

Samen zetten we de Veluwe op de kaart.
Deel dit artikel

Campagne “Gelderse streken” zorgt voor meer bekendheid en meer bezoek

14 februari 2019

Marktonderzoekbureau GfK heeft in opdracht van de Gelderse toerismebureaus de effectiviteit van de campagne “Gelderse streken” onderzocht. Uit het onderzoek blijkt dat 38% van de doelgroep bekend is met de campagne en dat 73% van de doelgroep overweegt om één van de Gelderse streken te bezoeken. Belangrijkste aanbeveling is om te investeren in een groter bereik, zodat de bekendheid van de Gelderse streken verder toeneemt.

artikel lezen

China Lab ontwikkelt digitaal multi channel platform

14 februari 2019

Om beter en sneller in te spelen op de snelle (digitale) reisontwikkelingen in de Chinese markt is VisitVeluwe in 2016, op verzoek van publieke & private stakeholders op de Veluwe, een verkenning gestart op de Aziatische markt. Het doel was om te prioriteren en meer kennis op te bouwen over deze markt. De verkenning is uitgevoerd in samenwerking met NBTC Holland Marketing en in 2017 zijn de plannen verder uitgewerkt om samen te werken binnen een ‘China Lab’.

artikel lezen