Apenheul-directeur Roel Welsing is met ingang van 1 januari 2019 benoemd tot lid van de Raad van Toezicht van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. Hij is de opvolger van Hans Blaauw die terugtrad vanwege het verstrijken van zijn zittingstermijn. De aanstelling betreft een periode van 4 jaar, met mogelijkheid voor verlenging van nog eens 4 jaar.

Roel Welsing is sinds 2017 algemeen directeur van Stichting Apenheul. Daarvoor werkte hij als manager marketing & sales bij Triodos Bank. In 2013 is hij door vakgenoten gekozen tot marketeer of the Year. Welsing gaat zijn brede kennis en ervaring nu ook inzetten als toezichthouder bij Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.

Roel Welsing licht toe: “Dankzij mijn werk bij Apenheul heb ik de toerismesector in Gelderland en op de Veluwe nog veel beter leren kennen. Het Gelders toerisme is een belangrijke sector in een prachtig gebied, waar ontzettend veel te beleven valt voor recreanten. In Apenheul stimuleren we liefde voor dieren en natuur bij al onze gasten. Ook de omgeving rondom ons prachtige park heeft veel te bieden op dit gebied. Ik lever graag een bijdrage aan de ontwikkeling van het toerisme in deze regio, waarbij ik ga proberen bij te dragen aan de bewustwording om daarbij zuinig te zijn op de prachtige natuur hier.”

Herre Dijkema, directeur van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, is verheugd met de komst van Roel Welsing: “Met de kennis en ervaring van Roel Welsing op het gebied van marketing en zijn betrokkenheid bij de regio en de balans tussen natuur-recreatie, kan hij van grote toegevoegde waarde voor onze organisatie zijn.”

Over Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen zet zich in voor bezoekers die langer blijven, meer uitgeven en terugkomen, ter bevordering van de vrijetijdseconomie in de regio Arnhem, het Rijk van 
Nijmegen en de Veluwe. Vanuit haar rol als initiatiefnemer, coördinator en verbinder vormt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen de draaischijf tussen de provincie Gelderland, gemeenten en toeristische ondernemers.

Meer over Marjolein van Doorne

Deel dit artikel

Campagne “Gelderse streken” zorgt voor meer bekendheid en meer bezoek

14 februari 2019

Marktonderzoekbureau GfK heeft in opdracht van de Gelderse toerismebureaus de effectiviteit van de campagne “Gelderse streken” onderzocht. Uit het onderzoek blijkt dat 38% van de doelgroep bekend is met de campagne en dat 73% van de doelgroep overweegt om één van de Gelderse streken te bezoeken. Belangrijkste aanbeveling is om te investeren in een groter bereik, zodat de bekendheid van de Gelderse streken verder toeneemt.

artikel lezen

China Lab ontwikkelt digitaal multi channel platform

14 februari 2019

Om beter en sneller in te spelen op de snelle (digitale) reisontwikkelingen in de Chinese markt is VisitVeluwe in 2016, op verzoek van publieke & private stakeholders op de Veluwe, een verkenning gestart op de Aziatische markt. Het doel was om te prioriteren en meer kennis op te bouwen over deze markt. De verkenning is uitgevoerd in samenwerking met NBTC Holland Marketing en in 2017 zijn de plannen verder uitgewerkt om samen te werken binnen een ‘China Lab’.

artikel lezen