De Gelderse streken profileren zich op de Duitse markt onder de naam ‘Das Andere Holland’. Met de campagnes ‘Zeit zu Zweit’ en ‘#lekkerradeln’ hebben de Veluwe, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen, Rivierenland en de Achterhoek zich dit voorjaar geprofileerd als perfecte bestemming om een lang weekend samen op de fiets te genieten.

De resultaten van de campagnes zijn inmiddels bekend. Naast beide campagnes is er in juni ook een Das Andere Holland-special als bijlage bij de Neue Ruhr Zeitung verschenen en is er aandacht geweest voor Das Andere Holland in de diverse Funke-titels.

De campagnes
Zeit zu Zweit
Van 27 maart tot en met 30 april jl. stond de campagne ‘Zeit zu Zweit’ in het teken van lekker genieten met zijn tweeën in Das Andere Holland. De focus lag dit voorjaar op vriendschap & liefde, natuur, culinair & wellness en mooie locaties & hotels. Gedurende de campagneperiode hebben ruim 43.000 bezoekers de website derwesten.de/zeitzuzweit bezocht. De subpagina van Das Andere Holland trok 9.000 bezoekers met een gemiddelde bezoektijd van 02.56 minuten. De display campagne heeft 5 miljoen mensen bereikt waarvan er bijna 29.000 mensen hebben doorgeklikt. In de digitale nieuwsbrief (bereik 100.000) is er aandacht geschonken aan de Nationale Parken, Hanzesteden, wellness en shoppen in ‘Das Andere Holland’. Tot slot is er op 8 en 22 april een halve pagina in het blad Reisejournal verschenen. De verkochte oplagen hiervan bedroegen beide keren 562.128.

#lekkerradeln
April tot en met juni hebben de Gelderse streken geparticipeerd in de Duitse multimediale campagne #lekkerradeln. Het doel van deze campagne was om Duitsers in de lange voorjaarsweekenden naar Das Andere Holland te trekken. De communicatiefocus lag op fietsen in combinatie met overnachten, ontdekken, lekker eten en de verjaardag van de fiets (200 jaar). Via verschillende kanalen zijn potentiële Duitse bezoekers bereikt. De campagnewebsite is door bijna 113.000 mensen bezocht waarbij de gemiddelde bezoekduur 02.08 bedroeg. De digitale nieuwsbrief, waarin er onder andere aandacht is geschonken aan Tour Culinair de Liemers, de Lingeroute, Hanzestedenroute, modestad Arnhem en streekproducten, heeft ruim 900.000 mensen bereikt. Via het sociale medium Facebook was het bereik 295.000. Offline is met verschillende printuitgaven een totale oplage van bijna 7 miljoen gerealiseerd verspreid onder 16 miljoen lezers. Op de radio (Radio Köln) zijn er tijdens de campagne 779.000 mensen bereikt en via de televisie 6 miljoen per week.

Magazines
Neue Ruhr Zeitung (NRZ) special
Op 21 juni is er een Das Andere Holland special bij 95.000 huishoudens op de deurmat gevallen als bijlage bij de NRZ. Hierin wordt Das Andere Holland (Gelderland en Overijssel) in 32 pagina’s onder de aandacht gebracht in Nord Rhein Westfalen. De special bevat onder andere tips over actief zijn in de natuur, cultuur & steden, familie, genieten en overnachten.

Funke
Das Andere Holland is bovendien in mei onder de aandacht gebracht in Duitsland in verschillende uitgaven van Funke. Hierbij gaat het om de West Algemeine Zeitung, Neue Rheinruhr Zeitung, Westfalenpost, Westfälische Rundschau en de Iserlohner Kreis Zeitung. In totaal bedraagt de oplage 600.000 met een bereik van circa 1,66 miljoen lezers.

Meer over Mascha Simons

Ik krijg energie van samenwerken met bevlogen mensen en gezamenlijk iets moois opbouwen. Ik houd van doelen stellen, pragmatisch werken, mooie dingen creëren en daarbij onderscheidend zijn. Hard werken en successen vieren, daar sta en ga ik voor!

Deel dit artikel

Resultaten campagne ‘Ontdek het Gelderse goud… Kom wandelen in de Gelderse streken!’

28 november 2017

De Gelderse streken hebben dit najaar met de campagne 'Ontdek het Gelderse goud... Kom wandelen in de Gelderse streken!' laten zien dat men voor de mooiste wandelroutes in Rivierenland, Achterhoek, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen en op de Veluwe moet zijn. Deze campagne had tot doel potentiële bezoekers te inspireren de Gelderse streken al wandelend te ontdekken. Onderstaand een overzicht van de opzet en resultaten van deze crossmediale campagne.

artikel lezen

Veluwse gemeenten ondertekenen vierjarig samenwerkingscontract

23 november 2017

Op 23 november hebben bestuurders van 14 Veluwse gemeenten in Van der Valk hotel Harderwijk de handtekening gezet onder de overeenkomst voor voortzetting van de toeristische marketingactiviteiten voor de Veluwe door VisitVeluwe.

artikel lezen