Van Gogh Europe heeft een nominatie ontvangen van de Duitse Kulturmarken-award. De jury heeft Van Gogh Europe geselecteerd uit 107 inzendingen. Op 9 november aanstaande wordt de award uitgereikt aan de beste destinatie uit 2017. Voor de samenwerkende Van Gogh locaties is deze nominatie een grote waardering van haar inspanningen voor de internationale samenwerking waar ze in 2012 mee gestart zijn.

Eerdere winnaars waren Grimm Heimat Nord Hessen in 2016, Culture Unlimited Basel in 2015 en Ruhr Tourismus in 2014. De nominatie voor deze prestigieuze Duitse prijs heeft Van Gogh Europe kunnen verwerven dankzij een brede internationale campagne met presentaties voor de reisindustrie, reispers, de online videocampagne #FollowVanGogh en de website RouteVanGoghEurope.eu.

RBT KAN/VisitVeluwe is partner in een Europees gefinancierd project rondom Van Gogh Europe. In Nederland maken naast Van Gogh Museum, Kröller-Müller Museum, Het Noordbrabants Museum, Van Gogh Brabant en Van Gogh Drenthe ook NHTV, Provincie Brabant, NBTC Holland Marketing, Bureau de Tourisme Saint-Rémy-de-Provence, Bureau de Tourisme Mons, Pôle Muséal uit Mons en Projekt2508 deel uit van de samenwerking.

Meer over Mascha Simons

Ik krijg energie van samenwerken met bevlogen mensen en gezamenlijk iets moois opbouwen. Ik houd van doelen stellen, pragmatisch werken, mooie dingen creëren en daarbij onderscheidend zijn. Hard werken en successen vieren, daar sta en ga ik voor!

Deel dit artikel

Forse stijging buitenlandse toeristen in Gelderland

10 september 2018

Het blijft goed gaan met het toerisme in Gelderland. Naast het stijgende aantal binnenlandse toeristen kiezen ook steeds meer buitenlandse gasten voor de grootste provincie van Nederland. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers van het CBS over het eerste half jaar van 2018, vergeleken met het eerste halfjaar van 2017. Het aantal buitenlandse toeristen dat een bezoek bracht aan Gelderland, steeg met 11,7% naar 314.000.

artikel lezen

Ontdek het Gelderse goud… kom wandelen in de Gelderse streken!

27 augustus 2018

Het najaar is dé periode om de Gelderse streken al wandelend te leren kennen. Als de bladeren aan de bomen kleuren van frisgroen naar goudgeel, verandert het landschap van de kleurrijke zomer naar het goud van de herfst. Maandag 3 september start de cross-mediale campagne ‘Ontdek het Gelderse goud… kom wandelen in de Gelderse streken!´ , waarmee wij de (potentiële) bezoeker van de Gelderse streken inspireren om te komen wandelen in onze prachtige regio´s.

artikel lezen