1. Gelderland opnieuw populair bij vakantiegangers

    17 januari 2019

    Het aantal overnachtingen van Nederlandse vakantiegangers in Gelderland is in 2018 met 4% toegenomen. Nederlanders gaan langer op vakantie. In Gelderland was dat goed voor 17 miljoen overnachtingen. Het aantal overnachtingen van buitenlandse toeristen steeg in de eerste 9 maanden van 2018 met 14,4%.

    artikel lezen
  2. Roel Welsing benoemd in de Raad van Toezicht van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen

    16 januari 2019

    Apenheul-directeur Roel Welsing is met ingang van 1 januari 2019 benoemd tot lid van de Raad van Toezicht van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. Hij is de opvolger van Hans Blaauw die terugtrad vanwege het verstrijken van zijn zittingstermijn. De aanstelling betreft een periode van 4 jaar, met mogelijkheid voor verlenging van nog eens 4 jaar.

    artikel lezen
  3. Hanzesteden gaan grensoverschrijdend samenwerken

    8 januari 2019

    Veertien Hanzesteden in de Duits-Nederlandse grensregio slaan de handen ineen en gaan grensoverschrijdend samenwerken. Vanaf januari 2019 gaan zij drie jaar lang, samen met de destinatiemarketingorganisaties Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, MarketingOost, Achterhoek Toerisme en Niederrhein Tourismus, invulling geven aan het project ‘Grensoverschrijdende samenwerking: Hanzesteden - toen en nu’. Het gezamenlijke doel is de Hanzebeleving bij zowel de bezoeker als de inwoner te versterken. Hiervoor worden onder meer nieuwe grensoverschrijdende producten ontwikkeld voor het toeristisch recreatieve bedrijfsleven, de steden en hun achterland.

    artikel lezen
  4. Hoe onderscheid ik mij in 2019?

    7 januari 2019

    Aan het einde van het jaar verschijnen de lijstjes weer van marketing specialisten en trendwatchers. Ik ben er dol op! Wat heeft 2019 voor ons in petto op marketing- en communicatiegebied? Het blijft een uitdaging om je in de snel veranderende (digitale) wereld te onderscheiden, vooral met een beperkt budget. Uit de stortvloed van de te verwachten technische -, digitale -, online -, social - en content trends, heb ik een selectie gemaakt. In dit artikel vind je 5 ontwikkelingen die de moeite waard zijn.

    artikel lezen
  5. Het Nationale Park De Hoge Veluwe, icoon van de Veluwe

    19 december 2018

    In 2019 staat Het Nationale Park De Hoge Veluwe in the picture als Veluwe icoon. Mede door de bouw van een nieuw publieksgebouw wordt de beleving rondom het Park voor de bezoeker versterkt. Het nieuwe publieksgebouw gaat onderdak bieden aan het Parkrestaurant, de Parkwinkel, een informatiebalie en ontvangstruimen.

    artikel lezen
  6. RBT KAN wordt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen

    13 december 2018

    Onze organisatie RBT KAN krijgt een nieuwe naam. Vanaf 1 januari 2019 zullen wij als holding verder gaan onder de naam Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. Om focus aan te brengen in onze activiteiten op de Veluwe en in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen, geven wij onze activiteiten vorm vanuit VisitVeluwe B.V. en Visit Arnhem Nijmegen B.V.

    artikel lezen
  7. Gelderse toerismebureaus stellen manifest op om beleving van de bezoekers verder te verbeteren

    6 december 2018

    De vier Gelderse Bureaus voor Toerisme: Stichting Achterhoek Toerisme, RBT KAN, RBT Rivierenland en VisitVeluwe hebben gezamenlijk het ‘Manifest Grip op Ontwikkeling 2019-2022’ opgesteld. Gelderland kan volgens de RBT’s meer profiteren van de ontwikkelingen in het inkomend en binnenlands toerisme. De regionale bureaus willen vanuit hun onafhankelijke rol de ondernemers en overheden helpen de kansen daarin niet alleen te signaleren, maar ook op te pakken. Op die manier kan de voor Gelderland zo belangrijke vrijetijdseconomie verder groeien. Uitgangspunt van het manifest is de beleving van de (potentiële) bezoeker en bewoner. De bureaus willen die beleving samen met hun meer dan 1.000 partners in het bedrijfsleven en de publieke sector verder verbeteren via vier pijlers: kennis, ontwikkeling, informatie en marketing. Het manifest is op donderdag 6 december overhandigd aan Bea Schouten, gedeputeerde van de Provincie Gelderland en onder meer verantwoordelijk voor toerisme & recreatie.

    artikel lezen
  8. De belevingsgebieden van de Veluwe

    22 november 2018

    Hoe zorgen we voor meer samenhang bij al onze activiteiten op de Veluwe? Hoe versterken we de samenwerking en streven we naar meer focus en daarmee voor een goede prioritering? Dat waren belangrijke vragen die in de VeluweAgenda naar voren kwamen. We moeten zorgen voor een instrument om de samenhang in kaart te hebben en dat instrument noemen we vast het Veluws Recreatief Netwerk (VRN).

    artikel lezen
  9. De Hoge Veluwe centraal in De Grote Tuinverbouwing

    7 november 2018

    In het programma De Grote Tuinverbouwing, dat wordt uitgezonden op SBS6, is de komende maanden elke week een item te zien over Het Nationale Park De Hoge Veluwe.

    artikel lezen
  10. Resultaten campagne ‘Groot Gelders Avontuur’

    11 oktober 2018

    De Gelderse streken hebben afgelopen zomer met de campagne ‘Groot Gelders Avontuur’ Gelderland geprofileerd als dé bestemming voor kinderen. Gelderland is de provincie met de grootste attractiedichtheid van Nederland. Door middel van de cross-mediale campagne ‘Groot Gelders Avontuur´ hebben wij de (potentiële) bezoeker van de Gelderse streken geïnspireerd om eropuit te gaan met de kinderen in de Gelderse streken en Gelderse attracties/musea te bezoeken en andere leuke kidsactiviteiten te ondernemen. Inmiddels zijn de resultaten van deze campagne bekend.

    artikel lezen
  11. Toerisme biedt kansen

    11 oktober 2018

    Op 10 oktober vond in Deventer de Toerisme Top plaats in aanwezigheid van de staatssecretaris van Economische Zaken, Mona Keijzer. De aanleiding voor deze top was een Tweede Kamerdebat in februari over de drukte in Amsterdam. Het is goed en nodig dat toerisme zo in de aandacht staat, want dat verdient het ook.

    artikel lezen
  12. Forse stijging buitenlandse toeristen in Gelderland

    10 september 2018

    Het blijft goed gaan met het toerisme in Gelderland. Naast het stijgende aantal binnenlandse toeristen kiezen ook steeds meer buitenlandse gasten voor de grootste provincie van Nederland. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers van het CBS over het eerste half jaar van 2018, vergeleken met het eerste halfjaar van 2017. Het aantal buitenlandse toeristen dat een bezoek bracht aan Gelderland, steeg met 11,7% naar 314.000.

    artikel lezen